Játékcsokor #028
Amstrad CPC játékokról legutoljára még a Játékcsokor #015-ben írtam, de akkor is a ZX Spectrummal osztoztak a bejegyzésen. Így most úgy gondoltam, hogy a CPC progik kapnak egy saját bejegyzést. Ráadásul ebben a csokorban is viszonylag frissebb, 2018 végén megjelent játékokat fogok bemutatni. Akkor hát lássuk is őket!
E csokor első szála pedig a Crimson Knight Adventures (Bíborlovag kalandjai). Ahogy bevezetőben említettem már, e játék – akárcsak e bejegyzés összes többi játéka is – tavalyi, azaz 2018-as. Három spanyol úriembernek, bizonyos Alejandro Gutiérrez Martínez, Carlos Soler Mujeriego és Enrique Vidal Cayuelának köszönhetjük ezt az egyszerű kis ügyességi akciójátékot, amely a klasszikus árkádjátékokat idézi. Azt persze érdemes hozzátenni, hogy a progit valójában a CPCRetroDev 2018-as versenyre készítették úgy nagyjából másfél hónap [kb. hat hét] alatt. Ha valakit érdekel a fejlesztés története, ezen a linken elolvashatja, már amennyiben beszél angolul. Egyébként a játék a tizedik helyre jutott fel. Sajnos a Crimson Knight Adventures ennél nem több, bármilyen jól is néz ki. Célunk valójában annyi, hogy minden pályán eljussunk a kijáratig, míg ebben nyílvesszők, csontvázak és/vagy kísértetek/lidércek próbálnak megakadályozni bennünket.
A történet ennek megfelelően egyszerű: Te vagy a Bíborlovag! Küldetésed pedig, hogy behatolj a Csontváz Kastélyba és legyőzd mindazt a gonoszt, amellyel majd ott találkozol, és amely oly régóta kínozza már e királyságot. Segítsd hát a Bíborlovagot, hogy küldetése sikerrel járjon!
A játék grafikája szép, bár nem túl bonyolult. Viszont nagyon jól mozog. Az is igaz, hogy ugyan a képernyő tolása, tekercselése (scrollozása), finom, azonban nincs összehangolva az ellenfelek mozgásával. Így kissé zavaró, ahogy olykor minden egyszerre mozog. A hangrészleg megfelelő minőségű, noha csak zene szól végig, de ez se nem zavaró, se nem túl bonyolult melódia. Az irányítás egyszerű, billentyűzetet és joysticket is támogat. A játékélmény, kezdetben biztató, de nagyon hamar ellaposodik. Úgy nagyjából az ötödik-hatodik pályára, ahol pedig az igazán fürge kísértetek törnek lovagunk életére, és azt gondolhatnánk, hogy parázs harc bontakozik ki. Azonban a kísértetek sokkalta gyorsabbak, és egyre nagyobb sebességgel jönnek újra és újra, hogy alig lehet őket legyőzni. A játéknak mégis van egy hangulata, bár hosszas játékra nem ajánlanám, inkább afféle érdekességként.
Csokrunk második szála pedig egy szintén oldalról mutatós játék lesz, amely szintén afféle középkori fantáziavilágba juttat bennünket egy csapásra. Ez pedig a Jarlac [ejtsd: hárlák] címet viseli. Akárcsak az előző progit, ezt is három spanyol készítette [ezért is kell az előbb említett módon ejteni a címét]: Toni Ramirez a programozó, Alejandro Layunta pedig a látvány mestere, míg Jose A. Martín muzsika- és zajfelelős volt e kicsiny csapatban. Egyébként ez a progi is a CPCRetroDev2018-ra készült, ahonnét az igen előkelő, második helyezésért járó díjat hozta el. Ez egyébként a dicsőségen kívül 200 eurót jelentett a készítőknek. Azonban most lássuk a történetét!A regék úgy tartják, hogy az egyik legnagyobb szerelem története Arletté és Jarlac-é, kik valaha Tyramat királyságában éltek. Boldogságukban nem vették észre, hogy szerelmük nem csak örömöket szült, hanem agyarkodást is. Méghozzá a sötét varázsló, Ott irigységének sárga lángjait szította fel románcuk. Ott ugyanis szintén gyengéd érzelmeket táplált a gyönyörű Arlett iránt. Miután pedig a varázsló visszautasíttatott, vakdühében arra a kegyetlen elhatározásra jutott, hogy ha Arlett nem lehet az övé, hát ne legyen senkié se! Vak haragjában [azért a Ciego de Ira kifejezést illett volna rendesen lefordítani angolra!] varázserejét felhasználva Arlettet kőszoborrá változtatta. Midőn Jarlac hírét vette a dolognak, azonnal kedvese keresésére indult. Meg is találta őt, kővé válva. Ám Arlett kezében ott volt a varázs megtörésének kulcsa is: egy kőszív.
![]() |
| [A tüskék/tövisek azonnali halált okoznak...] |
A 28. csokor harmadik szála még mindig a fantázia világában tart bennünket. Ám ezúttal klasszikus hangulattal horgonyoz bennünket oda: egy föld alatti útvesztőben kell hősünkkel kalandozni. A szerepjáték elemek szinte nincsenek is benne, ezért leginkább talán a Gauntlet-sorozathoz hasonlítható a most következő játék: a Legend of Steel (Acél regéje). Ez a játék szintén a 2018-as CPCRetroDevre készült, ahonnét a harmadik helyezettként távozott, 150 euróval gazdagítva készítőit. És akárcsak az előbbi játékokat, ezt is három hispán készítette: Daniel Ponsoda Montiel, Luis Fernando Pérez és Juan Miguel Castillo Zaragoza. [Az a jó abban, hogy ilyen hosszú neveik vannak, mert így olyan, mintha sokat írtam volna. :)] Lássuk hát a történetét:![]() |
| [A játék elmagyarázza a roppant "bonyolult" irányítást.] |
Nos, a bő lére eresztett történet után esetleg a játékra is vethetünk egy kis pillantást. Ahogy említettem, a Legend of Steel olyasféle játék, mint a Gauntlet. Azzal a különbséggel, hogy ebben többször találkozunk halhatatlan lényekkel [például a csontvázak 4 másodperc után újraélednek], mint a Gauntletben. Illetve sérülékenységünk okán többet kell majd manővereznünk a különböző ellenfelek között, semmint leállni velük harcolni. A játék grafikája nagyon szép és főleg gyors! A színek nagyon sokat hozzátesznek a hangulathoz. A hangrészleg már kevésbé jó, mert ugyan hanghatásokat kapunk, de zene csak a főképernyőn hallható. Az irányítás nagyon egyszerű, különösebb magyarázat nem is kell hozzá, de a játék maga azért elmondja az indulás előtt, hogy mivel mit csinálunk, legyen az joystick v. billentyűzet akár. A játékélmény pedig nagyon jó, még azoknak is tetszhet, akik elunják magukat a Gauntlet tömény árkádságától. Mindenesetre mindenképpen érdemes kipróbálni és adni egy esélyt a Legend of Steelnek!![]() |
| [Szerintem a 70-es években sarló- kalapácsos vörös zászló lenne a karján nem az Oroszországi Föderációé.] |
A hetvenes években a Szovjetunió két katonai kontingenst küldött a Ferenc József-földre, amely valójában egy szigetcsoport, hogy eképpen biztosítsa igényét Norvégiával szemben. E kontingensek a szigetcsoport két legfontosabb szigetére: Alexandra-földre és György-földre települtek. [Érdekesség még, hogy a szigetek egy bizonyos részét Zichy-földnek nevezik, gróf Zichy Ödön után, aki anyagilag támogatta az első expedíciót, mely ide irányult. Egyébként még megtalálhatóak itt olyan elnevezésű helyek, mint például: Budapest-fok meg Vámbéry-szigetcsoport.] E kontingensek egyik tagja a főszereplő is, bizonyos Mihail Maskov (Mihail Mashkov) szovjet katonatiszt is. Egy Alexandra-földi rutin őrjárat során azonban a bázisa kapcsolatba lép vele, hogy ellenőrizzen néhány különös rádiójelet, amelyek éppen az ő pozíciójának közeléből erednek. Mikor pedig eléri a helyet, döbbenten fedezi fel az elhagyatott náci bázist. Ám egy váratlan hóvihar miatt kénytelen a bázisra behúzódni. E förgeteg ráadásul elvágja a saját bázisával való kommunikációtól is. Azonban hamarosan rájön, hogy ez a bázis mégsem olyan elhagyatott, mint amilyennek tűnt...
Az Operation Alexandra műfaját tekintve egy ügyességi mászkálda. Grafikája nagyon szép, sőt még nagyon jól is mozog! Továbbá különböző vizuális effektusok, mint például pislákoló világítás, árnyalják a látványt és teremtik a hangulatot. A hangrészleg sem marad el semmiben sem a vizualitástól. Remek zene s hanghatások gazdagítják a progit. Az irányítás pedig roppant egyszerű, mert lényegében leginkább csak mászkálunk meg lövünk. Azonban az egyetlen probléma a játékélmény. Iszonyatosan szemét és könyörtelen, mint némely ókori istenség. Bár van életcsíkunk, de nagyon hamar a túlvilágon találhatjuk magunkat, főleg mivel vannak ellenfelek, akiket nem lehet lelőni. Illetve a nehézség fokozásának érdekében ráadásul az ellenfelek újrateremnek! [Az a sanda gyanúm, hogy a játék egyáltalán nem túl hosszú, mert akkor szoktak a nehézséghez fordulni, mint időtartam növelő eszközhöz.] Mindenesetre a hangulata nagyon jó a játéknak, miként az általános megvalósítása is, ezért érdemes kipróbálni!Ennyi lett volna hát a 28. játékcsokor, a következőben némileg újabb ZX Spectrumos progikat fogok szemlézni, addig is jó játékot!
Komputer Kalandor




Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése