A hősök visszatérnek

![]() |
[A demóból láthatjuk, hogy végre szerződtettek jobb digitális illusztrátorokat is.] |
Egyelőre legyen elég ennyi a nyavalygásból, lássuk hát a játék háttértörténetét, amelyet amúgy csak a külön megrendelhető Útmutató Füzetből (Clue Book) tudhatunk meg:
![]() |
[Nem tudom, hogy szándékos e színek használata, vagy a PC változat egyik CGA-s képét konvertálták át ide.] |
Ám ahogy Eldamar öregbedett, úgy lett a halhatatlanság megszállottja is. Ezért hát tanulmányozni kezdte a varázspraktikákat, amelyekkel liccsé (lich) válhatott. [Jöjjön akkor a lics (lich) magyarázata, annak, aki nem olvasta egy korábbi bejegyzésemben a jelentését: A lich szó – amelyet egyébként "lics"-nek ejtenek – angolban az ógermánból ered, ahol líknek írták, németül Leiche, hollandul pedig lijk rokonszavakkal azonos. Ha valaki jártas e nyelvekben, az már tudja, hogy e szavak mind csak annyit jelentenek, hogy hulla, vagy tetem. Az angolban is ezeknek egy szinonimája volt eredetileg, ám amikor a hetvenes évek derekán megjelent a D&D ott már szándékosan az élőholtak egy különleges fajtájára használták. Ezek a licsek gyakorlatilag olyan varázslók, vagy mágikus lények voltak, akik a halhatatlanságot akképpen érték el, hogy saját lelküket egy amulettbe, talizmánba, filaktériába (a görögeredetű szó sok mindenféle tárgyat jelenthet: imaszíjat, vmilyen vallási vagy mágikusnak vélt tárgyat, tekercset, tekercsdarabot tartalmazó bőr- vagy fémdobozt, stb.; például a zsidóknak is van ilyenjük, amelyet tefilinnek vagy tefillahnak neveznek, és a homlokukra, vagy fejükre szoktak kötni, de hogy milyen alkalmakból, azt már nem tudom.) zárták. Azonban e varázstárgy elpusztításakor maguk is meghalnak. Azóta szerepjátékos körökben a lics már ezt a mágikus teremtményt jelöli.] Mikor már mélyen elmerült e tanokban, testvére is kifürkészte szándékát. Oswulf megkísérelte lebeszélni Eldamart e gonosz szertartásról, azonban szavai süket fülekre találtak. És egy zimankós téli éjjelen Eldamar átváltozása végbement. Licsként tért vissza.
![]() |
[A demóból azt is megtudhatjuk, hogy merre találjuk majd a szörnyeket.] |
Még abban az esztendőben Patina városkája elhagyatott romhalmazzá lett, amelynek utcáin borzalmas lények kóboroltak. Közben pedig az Iszonyatúr azzal törődött, hogy várát csapdák útvesztőjévé alakítsa, senkinek sem fedve fel titkukat. Midőn Oswulf hírét vette, hogy városkáját miféle rémek látogatják, csapatának élén – kiket úgy ismertek mint az Ezüst Pengék (Silver Blades) – felkerekedett, hogy felszabadítsa Patinát. Az Ezüst Pengék véres harcok hosszú során sikeresen visszaszorították a szörnyeket a városka romjaiból a vár védművei mögé. Hanem Oswulfnak még ekkor sem volt szándékában lemészárolnia fivérét. Így hát az Ezüst Pengék papjai, mágusai inkább más megoldást kerestek. Kikísérleteztek egy új varázsigét, melyet mikoron elmondtak, az egész völgyet egy jégmezőt zárta le. Minden megfagyott, amit csak beborított, ugyan senki sem halt meg alatta, de arról sem tudtak, hogy életben voltak.
Hanem az Iszonyatúr néhány híve e varázslat határán kívül esett, ezek pedig rögvest terveket szőttek, miként tudnák áttörni a jégpáncélt. A századok során megannyi akadályba ütköztek. Tizenöt esztendővel ezelőtt azonban e hívek utódai, kik a Fekete Körnek (Black Circle) nevezték magukat, sikeresen megtörték a varázslatot. A jégmező töpörödni kezdett.
Ám a Patina Völgy (Verdigris Valley) körüli bércek sok bányásznak adtak otthont, akik nyomban felfedezték, hogy a régi Patina bányák tárnái előbukkantak a jég alól. Hónapokon belül megalapították Új Patina városát, a völgy bejáratánál. A bányákat felújították, az ércek, kövek fejtése pedig újraindult. Mindeközben pedig a jégmező egyre visszább húzódott a távolban.
Hónapokkal ezelőtt pedig a Fekete Kör mágusainak sugallatára a bányászok kiterjesztették tárnáikat a legmélyebb szinteken. Rémülve fedezték fel, hogy betörtek a vár kazamatáiba (dungeon). A beáramló levegő pedig magához térítette a már háromszáz éve szunnyadó teremtményeket. Ahogy e lények egyre több és több tárnát foglaltak el, úgy hullottak a bányászok is.
Elkeseredettségükben a hevérek felhalmozott vagyonukat a Tudás Kútjába hajították. A drágakövek zápora hullott a mélyébe. Ugyanis úgy tartották, hogy aki kincset vet belé, annak valóra váltja kívánságait vagy híreket közöl. Ezt követően a bányászok azt kívánták a kúttól, hogy adjon nekik vitézeket, kik majd megvédik őket a szörnyektől. Mennydörgés rázta meg a levegőt, ahogy a hősök feltűntek a színen. Ám a fonák kívánságokra jellemzően fegyvereik meg felszerelésük nélkül érkezett a hősök csapata. Így hát majd a hevéreknek kell őket mindezzel ellátniuk...
Gondolom nyilvánvaló, hogy azok a hősök, kiket a kút megidézett, illetve elrabolt, a mi hőseink lesznek. Azonban mielőtt kitérnék már jól ismert embereimre, elébb még jöjjön a játék előhangja, amelyet a Kalandornapló első oldalán találhatunk, egy levél formájában, s amelyet Fafnirnak címeztek. [Én úgy emlékszem, mintha találkoztam volna ilyen nevezetű karakterrel valamelyik korábbi részben. Ám meglehet tévedek, mert ez a név annyira nem egyedi, hogy olvasatán rögvest egy dzsinn hős jutott eszembe a Heroes of Might and Magic III-ból. :) Habár a skandináv mitológiában is van egy törpe, aki egy átok miatt sárkánnyá válik, őt is Fafnirnak nevezik.] Akkor most lássuk is ezt a levelet, illetve fordítását:
Drága Fafnir,
Talán igazad volt, mégsem kellett volna a tébolyult kalandorokat követnem. Oly fiatal bolond voltam! De hát mindenáron szabadulni akartam attól a fontoskodó írnoktól, a bárdok dalai pedig ott zsongtak fejemben a hősökről, kik elpusztítottak a Fényesség Tavát.
Ám te is tudod milyen idők jártak akkoriban. Mindenki csak róluk beszélt: a küzdelmükről a vámpírral, hogy miként tisztították meg a folyót, hogy miként rontottak a Zhentil Toronynak s így tovább. Minden legény lázban égett, hogy kardot ragadjon, és a nép megmentőinek nyomdokaiban járjon!
Én magam sem voltam kivétel.
Midőn meghallottam, hogy Tilvertonban bukkantak fel, bódultan s valamiféle azúrbéklyókkal megátkozva, nem tudtam többé fékezni magamat. Hőseimhez kellett sietnem, rohannom, hogy segítségükre lehessek, miként ők segítettek mindannyiunknak.
Attól a naptól fogva azonban életem merő kín. Mert akárhogyan is próbálkoztam, sohasem érhettem utol őket. Hanem a balszerencse engem nem csak utolért, de szüntelen kísért utamon végig, minden alakban, amely csak elképzelhető: idomított majmok vágtak úgy kupán, hogy eszméletem kicsordult belőle, majd egy elragadó félszerzet zsebem metszette, majdnem feláldoztak emberevő növények hitvány istenségének, hogy aztán egy levegőben úszó szemgolyópaca kergessen rémületbe!
Most pedig arról értesültem, hogy hőseim valahol a Sárkánygerinc Hegyek zúzmarás fertályán bukkantak fel, meztelenül, ájultan. Napok óta ballagok már utánuk. S bár fázom, éhezem meg kimerültem, csak most, hogy e sorokat írom, döbbentem rá, hogy a kaland a véremben van. Láttam megannyi csodát, úrrá lettem borzalmas viszontagságok felett, s megízleltem az élet erős fűszeres zamatát akként, ahogy csak kevesek tehetik.
Azt hiszem öreg barátom, hogy a világ nem fog egy, vagy akár száz írnokot sem hiányolni! Hanem a világ, főleg e különös korban, nem veszthet el egyetlen kalandort sem! Így hát hajnalhasadtakor folytatom utam, szívemben érezvén, hogy hamarosan hősök társaságában találom majd magamat.
Barátod,
Rolf
A levelet a Kalandornaplóba, amúgy olyan írhatta, akinek volt írói tehetsége. Ráadásul lényegesen jobban van megfogalmazva, mint általában a szövegek a játék füzetkéiben. Ahogy szoktam természetesen magyarítottam, illetve kiegészítettem a fordítást [mint például "kicsordul az eszmélet a kupájából", noha a kupa, mint tájszó inkább fejet, tarkót jelent nem ivóalkalmatosságot. Ám úgy vélem így szebb meg főleg egyedibb a költői kép], hogy élvezhetőbb legyen, mert most úgy éreztem meg volt hozzá a mentális kapacitásom.
Ám lássuk hát hőseim metamorfózisát!
Odo de Ridefort megmaradt ember paladinnak, mivel sok helyen olvastam, hogy a GoldBox sorozat e része sokkal inkább harcra van kihegyezve, ezért úgy véltem nem árthat egy ilyen kiváló küzdő a csapatba.
Tarfejű Gorvenál szintén emberi pap (cleric) maradt. Meglepő módon amúgy egész jó értékeket sorsolt ki most a játék a legtöbb emberemnek, így nem is változtatgattam ezeket.
Seneph, miként a Fényesség Tavában (Pool of Radiance) ismét fél-elf lett. Harcos/Pap (Fighter/Cleric) osztályúvá változott vissza.
Móg az Áldás is visszaváltozott eredeti fél-elffé, Harcos/Varázsló (Fighter/Mage) osztályúvá. Na, de persze ennek meg lesz ám a foganatja, mert a varázslók ugye nem viselhetnek páncélt, mármint akkor, ha varázsolni is szeretnének.
Acantha Loraran ismét elffé lett, Varázsló/Tolvaj (Mage/Thief) osztállyal. Ugyanis, ahogy a fentebbi háttértörténetből is kiderült, a vár tele lesz csapdákkal, amelyeket a tolvajok érzékelni, illetve hatástalanítani is tudnak.
Phixidorous pedig azért nem lett fél-elf tolvaj, mert megmaradt erdőkerülőnek, erdőőrnek, csősznek (Ranger). Sajnos olyan kevert osztály, hogy Erdőkerülő/Tolvaj nem volt. Az erdőkerülő pedig nyomokat tud olvasni, és úgy olvastam ő rá is szükség lesz.

A békétől eltelve, megunva azt, hőseink új kalandokra szomjaztak, mikor álomszerű bágyadtság lett úrrá rajtuk. Oly benyomást keltett bennük ez a különös fáradtság, mintha magasan a föld felett repültek volna. Egy völgy bontakozott ki alattuk, melynek fenekén egy kicsiny erődített város gubbasztott. Felette egy tárna tátongott, amelyet romok öleltek körül. A völgy tetején pedig csillogó jégmező terült el. A jégmezőre tekintve embereimet a nyugtalanság enyhe lehelete csapta meg. Szemüket hunyorítva felfedezték, hogy a vakító jégbe burkolva, a gleccser szívében egy vár emelkedett. Biztosak voltak benne, hogy valami rájuk les ott, valami hatalmas és gonosz.
![]() |
[Természetesen az újrahasznosítás ebből a részből sem maradhatott el.] |
"Üdvözlet! Örülök, hogy magatokhoz tértetek. Priamosz vagyok [Angolul Priamnak nevezik Priamoszt, de lehet a készítők egyáltalán nem Trója királyára gondoltak, amikor felmerült bennük e név. Meg mintha valamelyik korábbi játékban lett volna már egy ilyen nevű karakter...] Új Patina polgármestere és házigazdátok. Sajnálom a kényelmetlenségeiteket, de igen komoly a mi szükségünk.
A Tudás Kútjától kértünk vitézeket, akik majd megvédhetnek bennünket. S ti érkeztetek meg hozzánk, noha fegyver meg felszereléstől fosztottan." [Most jön a Naplóbejegyzés 37] "Hevérek városa a mienk, mely szörnyen szoros helyzetbe került. Három hónappal ezelőtt megnyitottunk egy új tárnát, honnét szörnyek özönlöttek elő." [Eddig tartott a Naplóbejegyzés] "Összekapartunk nektek némi pénzt meg felszerelést, ám sajnos csak ennyink volt.
Házamat használhatjátok menedékként, hadi sátratokként honnét csatába indultok. Városunkban pedig fegyvertárra s egy mágusra is bukkanhattok, ahonnét, akitől még több felszereléshez juthattok." [Mert a nyereség még mindig fontosabb, mint a saját életük...] "A környéken olykor felbukkannak a könyvszagú mágusok is kik azt mondják, hogy a Fekete Kör tagjai. [Jól választanak ezek is barátokat...] Nem kell félnetek tőlük, egyikük még varázstárgyakat is árul itt városkánkban. Azonban csak a feltérképezett utcákat járjátok, mert ki nem ismeri a romokat, annak egy útvesztő a sok sikátor.
Házam legészakibb pontján lelhettek a távkapura (teleport), amely még mindig működik s a Tudás Kútjára nyílik. Ez a leggyorsabb módja, hogy elérjétek a kutat. A romok között található krétanyilak pedig a városkánkhoz vezetnek, úgy nagyjából."
Ennyi volt hát a játék kezdete, legközelebb majd a hősök első kalandjairól ad hírt a krónikás.
Komputer Kalandor
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése