2019. december 30., hétfő

Társas-játék #003

Társas-játék #003



  Ez lesz a 2019. év utolsó bejegyzése. Természetesen jövőre folytatódik minden ugyanitt. Azonban még az új év előtt állunk, de már karácsony után. S mivel elmúlt a szeretet ünnepe, a szokásos éves képmutatás után, nyugodtan visszatérhetünk egymás gyepálásához. Már természetesen csak virtuálisan! Ebben lesz segítségünkre az idei év utolsó társas-játék bejegyzése.


  A most bemutatandó The Unholy War (kb. A szörnyű háború) című Playstation játékot egyszerre csak ketten játszhatják. Szóval a korábbi két társas-játékkal ellentétben nagy partit nem lehet rendezni, viszont, a két játékos egymás ellen küzd majd. A játék alapmechanikája egyébként a veterán játékosoknak már ismerős lehet olyan ősprogramokból, mint az Archon vagy a régi Star Control. Egyébként az Unholy War készítőinek egy része dolgozott az utóbbin is, vélhetőleg ezért is lett hasonló. Mind a két említett játék rendelkezett némi stratégiai elemmel, de általánosságban a győzelem vagy vereség a személyes párbajokon dőlt el. Az Archonban egy sakktáblaszerű helyen kellett vagy elfoglalni az összes varázspontot, vagy egyszerűen kiirtani az ellenfelet a tábláról. A Star Controlban pedig már egyszerűen a hódítás volt a célunk, akármelyik fajt is választottuk. Az Unholy Warban is egyetlen célunk van: az ellenfél teljes megsemmisítése.
[Részlet az intróból.]
  A játék 1998-ban jelent meg kizárólag Playstationre az Eidos Interactive gondozásában. A program fejlesztését pedig Toys for Bob nevű kaliforniai fejlesztő csapat végezte. És ahogy fentebb említettem ők készítették az eredeti Star Controllokat, de olyan klasszikusokat is, mint a Pandemonium című platformjátékok. Az érdekes műfaji keveredésének köszönhetően viszonylagos siker volt. Azonban most lássuk miről szól maga a játék!
[Menü előtti kép. Ahol megnézhetjük
egy másik játék, a Soul Reaver
demóját is.]
  Hús az acél ellen! Éppen most botlottál bele egy globális háborúba. Két hatalmas erő készülődik összecsapni, neked pedig választanod kell, hogy melyikük mellett állsz! Xsarra bolygójának Arkánjai (Arcanes) egyáltalán nem béketűrő civilizáció. Minden harcosuk, varázslójuk, ragadozó bestiájuk és angyaluk teljesen felkészült a háború halálos művészetére. Amennyiben megtámadják őket, bármelyik Arkán képes igen látványos brutalitással válaszolni. Ám mégis évezredekig békében tudtak egymás mellett élni, tiszteletben tartva egymás életét... többnyire.  Azonban Arkánokat most próbára teszi majd egy megszálló hatalom. Ők a Teknók (Teknos), kibernetikus hódítók, akik Xsarra nyersanyagait mind maguknak akarják. Úgy vélik, hogy az univerzum már így is tele van mindenféle biohulladékkal. Minden egyes robotszerű Teknó a fegyverzet, szoftver, szervomotorok és a szadizmus megtestesült csodája. Együtt pedig a galaxis legfejlettebb hadigépezetei. Számos bolygó összeroppant már kiborg terrortámadásaik ereje alatt. A béke amúgy is csak az az idő, ami közben egy újabb háború kirobbanására vársz. Xsarra bolygó szörnyű háborúja pedig most kezdődik. Vegyél magadhoz egy fegyvert hát!


[Természetesen jobban mozog a
valóságban.]
  The Unholy Warban rögtön a betöltés után egy látványos, háromdimenziós menüt kapunk, három választható elemmel: Mayhem (Csonkolás), Strategy (Stratégia) és Options (Beállítások). Az utóbbiban elég minimális dolgokat állíthatunk be csak. Úgymint a zene meg hanghatások hangerejét, illetve sztereó meg mono hangzás között választhatunk. De megnézhetjük a készítők listáját is. Mondjuk nem értem, hogy annak miért éppen itt a helye, de mindegy...
  A Csonkolásban a két oldal hét-hét egységét tudjuk egymásnak ereszteni különböző arénákban. Sok egyebet ehhez nem is lehet hozzátenni. Akik azonnali akcióra vágynak, azok erre a menüpontra nyomjanak rá, aztán jöhet is vérontás-csonkolás. Ez persze nem igaz, mert a játék annyira nem erőszakos, hogy vért vagy leszakított testrészeket ábrázoljon. Ha ilyen grafikai elemeket is beletettek volna, akkor a játék valószínűleg tinédzser besorolást kap.
[Egy rövid harc.]
  A Stratégiai módban, amely egyben a játék történeti módja is, viszont alkalmunk nyílik némi gondolkodásra is. Persze azért senki ne várjon itt se valamiféle sakkszerű vagy hasonló bonyolultságot. 12 egyre nehezedő pályán kell legyőznünk az ellenfelet. A pályák méhsejtes vagy hexagonális rácsra vannak bontva, amelyeken az egységeink mozoghatnak. Amennyiben rendelkezünk aur nevezetű nyersanyaggal, akkor egységeink különböző képességekkel is bírnak a térképnézetben. Ha ilyenünk nincsen, akkor csak egymásnak tudjuk ereszteni őket. Az aréna fajtáját általában az adott területen található méhsejt határozza meg. Például lávás területen az aréna lávás lesz, stb. Minden körben meghatározott számú lénnyel léphetünk a pályán, támadhatunk, stb. Amennyiben kevesebb lényünk van már, mint amennyivel léphetünk, akkor, ha megnyomjunk a SELECT-et, kapunk egy menüt, ahol X-el átadhatjuk a kört (Pass), ⃞-el menthetünk (Save), △-el betölthetünk (load) egy állást. Egyébként a játékhoz külön leírás annyira nem szükséges, mert mindent közöl velünk a képernyőn. Pályák között pedig egy bizonyos Megfigyelő (Observer) nevezetű lény beszél a bolygó, vagy bizonyos egységek múltjáról, dobva valamicskét a hangulaton.
[Vásárlás meg mászkálás a térképen.]
  Lesznek olyan pályák, ahol majd rendelkezünk bázissal is, amelyet a játék kézikönyve erődnek (fortress) nevez, viszont maga a játék már bázisnak. [Egyébként ez nem az egyetlen következetlenség az Unholy Warban. Például a Teknókat embernek nevezi néhol.] Ez az építmény értelemszerűen lépni nem tud. Viszont tud új egységeket produkálni vagy ahogy a játék nevezi: idézni (summon). Ehhez természetesen aurra lesz szükségünk, amelyet kétféle módon szerezhetünk: bányászással (mine) és egységek leszerelésével (retire). A bányászás annyiban kimerül, hogy egyik egységünket az adott aurforrásra állítjuk, és ott tartjuk. Mikor összegyűlt elég, akkor válasszuk ki a bázist, és az X újabb megnyomására megvehetjük (buy) az egységet, amelyre futja, meg persze ami engedélyezve van.


  A játék egyébként egészen szép és gyors grafikájú. A hanghatásai, zenéje is egész jó. Az irányítás pedig nagyon egyszerű. Emellett támogatja már az analóg karokat is. A játékélmény először nagyon egyszerűnek tűnik majd, de a későbbi pályákon egyre izgalmasabbá válik. A gép ellen játszani is szórakoztató, noha ő képes igen pontosan ránk fordulni, s így eltalálni. Ám természetesen ember ellen játszani az igazán élvezetes.
  Ennyi lett volna hát az év utolsó blogbejegyzése, minden olvasómnak, Boldog Újévet Kívánok!

Komputer Kalandor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése