Játékcsokor #019
Mostani játékcsokorban a C64-es ugrabugrákat, azaz platformjátékokat fogok bemutatni. Szokásomhoz híven a kevésbé ismert fajtákból. Akkor hát ugorjunk mi is közéjük!
Akkor kezdjük is egy kevésbé ismert, a Direct Design [elméletileg lengyel srácok ők] által 1993-ban írt és kiadott igen hosszú, és mókás nevű Dr Mad vs The topsy turvy Moon men of Mars. A cím körülbelül úgy fordítható, hogy: Dr. Agyrém kontra A tótágas holdlakók a Marsról.![]() |
| [Második pálya.] |
![]() |
| [CPU jam a végén...] |
Ha már szóba kerültek a lengyelek az előző ugráldánál, akkor folytassuk ismét az ő alkotásukkal. A Drip című játék 1994-ben jelent meg a TimSoft gondozásában, és az Inflexion Development fejlesztette és eredetileg lengyel nyelven volt hozzáférhető csak. Ám aztán később lefordították angolra, így már szélesebb közönség is élvezhette, noha tudtommal nemzetközi terjesztésre soha nem került. Szóval eredeti kazi meg lemez elméletileg kizárólag csak lengyelül elérhető. Egyébként a játék fordítása nem hivatalos, hanem az Anubis [ABS] cracker-csapat tagjának, Toxoplasmának saját műve. Ettől függetlenül nem tűnik rossz fordításnak. Igaz, nem egy szöveges kalandról beszélünk.
![]() |
| [1. pálya, és a hülye sprite-érzékelés.] |
![]() |
| [2. pálya.] |
Harmadik játékunk egy igazán különös csodabogár. Címe: Dave Speed and the Mutants. 1996-ban jelent meg a német Magna Media Verlag magazinkiadó gondozásában, így feltételezem a német 64'er [feltételezem ezt németül "fír und zekhciger"-nek kéne ejteni] magazin előfizetői kaphatták meg ezt a játékot lemezmellékleten. Egyébként mindjárt kitérek rá, hogy sejtésem szerint a Dave Speed kiadását, a készítője, bizonyos Wolfgang Strasser, elsiette.
Először is a játékban hanghatásokon kívül semmiféle zene nincsen. De még a főképernyőn sincs! Jön be a sok duma a logó alatt, de teljesen néma az egész. Mintha egy lamer dobta volna össze első crackintróját. :) Dave Speednek ezenkívül története sincsen, de még egy büdös szó sincs arról, hogy kicsoda Dave Speed, vagy kik a mutánsok. Cserébe viszont megtudhatjuk Wolfgang Strasser álnevét: digitális agy, azaz angolul: digital brain. Aztán a játék főhősének a sprite-ját a szerző egészen egyszerűen ellopta a B.C. Kid vagy Bonk's Adventure néven ismert játékból. Pedig a Dave Speed szerintem különbözik ezektől játékmenetben. Noha van némi átfedés köztük...
Ettől függetlenül a játék amúgy jó. Nem egy szokványos ugrálda, és itt most nem a fenti okokra gondolok. A grafikája nagyon szép, ráadásul nagyon finoman mozog, úgy ahogy egy platformjátéknak kell is. A hangok SEUCK-szerűen spártaiak, erről csak ennyit lehet írni. Viszont az irányítás meg a játékélmény remek. Gyűrűket kell gyűjtögetnünk, miközben elkerüljük, vagy a különböző állatok hátára ugrálunk. Életünk egy csík, amely folyamatosan fogy el, ha megérintjük azokat a dolgokat, amelyeket nem kellene. Habár ennek is kicsit fura a sprite-érzékelése, de azért annyira nem vészes, mint mondjuk a Dripben.
Csokrunk utolsó játéka pedig Misfortune (Balszerencse) című ugrálda, amelyet az ausztrál Bad Bytes csapat készített. Egyébként pedig a Loadstar disk-magazin gondozásában jelent meg 1999-ben. Amúgy erről a disk-magazinról a Thruster Ball című alkotásnál írtam bővebben. A veterán C64-sek pedig rögtön láthatják, hogy a Misfortune, miből merített ihletett. A C64-es játékok világában nem jártas olvasóimnak elmondom, hogy ez a Creatures című játék volt, amely bár elsőre igen cuki meg barátságos és kedves kis játéknak tűnik, de, főleg a második része, igen véres egy szórakozást nyújtott. És hasonló látványvilággal bírt. A Misfortune igazi remek alkotás, így aztán van neki története is, amely szintén a fentebb említett Creatures-t idézi.
Réges régen, mikor a Gonosz Edwin hadserege uralta az univerzumot, és Dozer hadserege a szabadságért küzdött a világ sötét volt. Végül Dozer spirituális tanácsadója úgy döntött megöli Gonosz Edwin hadseregének minden tagját, hogy a világ ismét világos legyen. Sajnos azonban ez nem egészen sikerült neki. Dozer pedig eléggé felpaprikázódott barátja halála miatt, ezért elindult, hogy bosszút álljon. Ezért most neked kell Dozert öt világon átvezetned, összeszedve az összes pénzt, hogy elpusztíthasd Gonosz Edwin birodalmát. Ennyi volt hát a nem túl bonyolult történet, amely egyben az intró is. Ez után egy látványos, de közel olvashatatlan főképernyőt láthatunk, amelyet tűzgombbal továbbküldve máris a játék sűrűjébe vethetjük magunkat, és lövöldözhetjük az aranyos teremtményeket a pályán. Az intró állításával ellentétben nem kell minden pénzt összeszednünk, hanem inkább kulcsokat kell gyűjtögetnünk, de egyszerre csak egy kulcs lehet nálunk, amelyekkel egy ládát kell kinyitnunk, ha ez megvan jön is a következő világ.
Legalábbis az első világban még így kellett eljárni. A másodikon már nem jutottam sokra, mert a játék egészen nehéz olykor, de azért nem egy képernyő lerúgós nehézségre gondoljon a nyájas olvasó. A játék grafikája egyébként gyors és szép, néhol hibádzik ugyan, de azért még nem rossz. A vidám zene pedig illik a játék hangulatához. Hangeffektusból ugyan nincsen sok, de az a kevés, ami van, az megfelelő.Ennyi volt hát a 19. játékcsokor, és év vége előtt elméletileg érkezik majd még egy bejegyzés is. Ám addig is jó játékot!
Komputer Kalandor





Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése